Dag 17, monkey island en hot springs - Reisverslag uit Sanya, China van Familie Rijn - WaarBenJij.nu Dag 17, monkey island en hot springs - Reisverslag uit Sanya, China van Familie Rijn - WaarBenJij.nu

Dag 17, monkey island en hot springs

Door: Shanien

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Augustus 2013 | China, Sanya

Na een rustige dag gisteren hebben we vandaag weer een excursie geboekt. Het weer was gisteren prima, zonnig, iets meer dan 30 graden en dus heerlijk zwemweer. Vandaag is het stormachtig, geen zware storm maar er is veel wind en er vallen buien, voorlopig vooral om ons heen, niet op ons.

Yoyo kwam ons om 10:00 ophalen voor een tocht naar Monkey Island en de hot springs. Ons avontuur begon in de kabelbaan opweg naar Monkey Island. Een prachtig uitzicht hadden we. Plots kwam er een regenbui opzetten. De regen kletterde in ons gezicht en als snel waren we zeiknat. Gegil en gelach kwam uit ons karretje (gevuld met: Reindert, Lenneke, Sarine en Shanien). Het volgende kwam uit onze monden:
Reindert:mijn mooie gezicht!
Lenneke: mijn Birckenstocks!
Shanien: mijn haar!

En met zijn alle gilde we: Doe die paraplu open!
Terwijl Sarine gilde: hij gaat niet open! Na geworstel ging hij open, tranen van het lachen, en nog meer gelach als we naar mama's haar kijken. Het was een mengeling van kuifje en coupé de windhoos.
Zeiknat kwamen we dan ook aan bij het monkey verblijf. We keken rond en zagen al de eerste aapjes, aaaah zo schattig! Een moeder met een kleintje, en zo veel aapjes! Ze hadden hele mooie ogen, wat ze heel erg op mensen lieten lijken. Nadat het andere karretje ook was aangekomen (gevuld met Theo, Eline en onze gids) gingen we op pad om aapjes te bekijken. Als snel kwamen we langs een plaats waar je met aapjes op de foto kan, een medewerker gooide eten boven je hoofd zodat ze op je gingen zitten, 1 moeder ging met haar kleintje op je hoofd zitten. Dat voelde zo leuk! Het leek net of er mini kussentjes op je hoofd stonden! De foto's zijn echt heel leuk geworden. Later kwamen we er achter dat Lenneke was aangevallen door een aapje. Ze had gestaard, wat niet mag want dan denken ze dat je wil vechten, ze kon er gelukkig om lachen. Haar regen poncho had het wat minder getroffen, die was kapot.

Daarna naar een mini circus showtje kijken. Het was wel grappig. We gingen verder. We bekeken nog wat en gingen richting de karretjes om ons opnieuw in de strijd te begeven. Het grootste deel van de kabelbaan zaten we in de luwte van de berg. Maar het laatste stukje ging over de haven, arme Theo, zonder poncho of paraplu, kreeg de wind vol in zijn gezicht.Toen we uitstapten was zijn ene helft nat en de andere helft droog wat weer gelach opleverde.

Bij ons volgende uitstapje moesten we weer nat worden! Maar nu op een positieve manier, we gingen namelijk in een hotspring. Een warme warerbron in de bergen. We hadden er ongelofelijk zijn in, lekker opwarmen na de kou.
Helaas was er een misverstand, Eline dacht namelijk dat Sarine haar bikini had meegenomen, en andersom. Het probleem werd metbhulp v asn Yoyo al snel verholpen, er was namelijk een mini winkeltje wat ze bikini's verkochten. Een was precies goed en ook nog leuk. Daarna snel omkleden want we werden nu erg nieuwsgierig.
We begonnen met de ' fish theraphy'. Zwarte visjes knabbelde aan je huid, wat heel erg kietelde, maar na enige tijd voelde het lekker. We lieten ons helemaal kaal knabbelen. Toen we er uit kwamen was onze huid heel zacht. We namen de east kant van de hotsprings, wat volgens mij de frisse kant was. We hadden keus tussen 4 baden: het Lemon bad, Lemon grass, rozenblaadjes en het wijn bad. We waren nieuwsgierig naar allemaal. Eline en Reindert begonnen met het Lemon bad. Als snel klonken er kreten, want dat bad bleek nogal heel heet te zijn. Dan maar het wijn bad proberen, die was lauw en rook echt naar wijn. Terwijl we met ons vieren in het wijn bad zaten, nestelde mama en papa zich in het rozenbad. Waar we al snel met z'n 6 in zaten omdat hij echt heerlijk was.
We gingen daarna eerst wat eten en vervolgde onze tour. Weer even naar de visjes want ze waren echt heel ontspannend! En daarna de West kant van het park doen, dat waren de zoete en sterke geur. Er was een thee bad, Chinese kruiden bad, een kokosnoot bad en een koffie bad. We probeerden ze allemaal en toen was het weer tijd om naar het hotel te gaan, jammer we hadden wel wat langer willen blijven! In het hotel nog even cup-a-soup drinken en dan weet ons bed in, morgen naar het regenwouden en een village, genoeg te doen dus!

We hebben ook deze laatste dagen erg naar ons zin! Maar we vinden het niet heel erg om weer naar Nederland te gaan!

Groetjes vanuit het regenachtige Sanya! Shanien en de rest

P.s. sorry voor het late verslag, ik was nogal lui vandaag :)

• 08 Augustus 2013 - 15:48

Lia:

zo eindelijk weer de eerste die mailt. jullie hebben vast na al dat baden en de regen een rimpel huid gekregen en zullen vast erg schoon zijn.
    erg leuk die aapjes jammer om te zien dat ze aan de ketting liggen.
    zijn er veel muggen? ga morgen genieten van het regenwoud de terug reis komt er nu snel aan. Jullie nemen mooie herinneringen mee naar huis en mooie foto's, we zijn erg benieuwd

• 08 Augustus 2013 - 16:03

Leny:

Wat genieten jullie toch. Vasthouden hoor dat gevoel.
    Nog even en júllie zijn weer thuis, alwaar júllie een bal gehakt van júllie oma wacht als ik het goed heb begrepen. En die zal dan zo heerlijk smaken, eindelijk weer eens een Hollandse prak.
    Nog heel veel plezier.
    Leny

• 08 Augustus 2013 - 19:17

Helen:

Wij hebben dat ook altijd. Heerlijke vakantie maar toch ook fijn om weer naar huis te gaan.
    Leuke dingen hebben jullie gezien en gedaan. Heerlijk die baden!!!! Wel erg triest om het apenleed te zien (aap op fiets aan de ketting). Nou nog 2 dagen vakantie? geloof ik, geniet er maar van.

• 08 Augustus 2013 - 21:31

Opa En Oma St.:

Nog even wat schrijven,fijn dat jullie zo genieten,wel eng die aapjes,dat lijkt mij niets.
    al die baden wel
    De tijd gaat nu ineens snel,nog een dag,dan begint de reis.
    Hier gaat het goed,alleen wil ik nog weten of jullie dat eten wat vinden.
    Een fijne dag,en veel liefs van ons.