Dag 20, de terug reis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Rijn - WaarBenJij.nu Dag 20, de terug reis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Rijn - WaarBenJij.nu

Dag 20, de terug reis

Door: Sarine

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Augustus 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag gaan we weer terug naar Nederland. We hebben het ontzettend naar ons zin gehad. Het was een fantastische vakantie. Heerlijk om dit zo met z"n zessen te mogen doen. We zullen het nooit meer vergeten.

Vanmorgen zaten we voor het laatst aan het Chinese ontbijt. We kijken uit naar het Nederlandse ontbijt. Na het eten was het de beurt om onze overvolle koffers in te pakken. Het was even stouwen maar ze gingen dicht. De rugzakken zitten vol met alles wat we denken nodig te hebben tijdens de reis. Om 11:00 uur hebben we uitgechecked en om half 12 kwam Yoyo om ons naar Sanya airport te brengen. Precies vandaag ziet de zee er prachtig blauw uit. Het zou een goeie dag zijn om te duiken, dat had Eline graag nog gedaan. We waren ruim op tijd op het vliegveld. We hebben afscheid genomen van Yoyo en gewacht tot we konden doorlopen naar de douane.
Het duurde even voordat we in het vliegtuig zaten. Bij de douane moesten de koffers van Theo, Sarine en Eline open. En dan maar zoeken tussen het vuile wasgoed naar het zwaard, de terracotta beelden en ons Chinese schilderij. Gelukkig is alles goed gekeurd, de douane vond het schilderij zelf erg mooi. Door dit oponthoud kwamen we als laatsten bij de paspoortcontrole. Bij de ticket controle kon de mevrouw Sarine's achternaam niet goed lezen dus moest Eline alles spellen en letter voor letter aanwijzen. Vanuit de vertrekhal zagen we dat onze koffers al bij het vliegtuig stonden. Wij werden met de bus naar het vliegtuig gebracht, op naar Hongkong.

Om 13:40 gingen we de lucht in en om 15:15 zijn we geland. Het was even zoeken op zo'n grote luchthaven maar konden al snel weer inchecken voor onze vlucht naar Dubai. Zo waren we de koffers kwijt en konden we de tijd gaan doden op Hongkong airport, acht uur later ging onze volgende vlucht. We hebben eerst maar een kop koffie gedronken en zijn toen rond gaan kijken naar te dure spulletjes, ook al is het taxfree. Na genoeg te hebben gezien, hebben we een tafeltje opgezocht. Even wat lezen, mensen kijken, een spelletje pesten, mensen kijken, puzzelen, mensen kijken en een potje hoppen. We hopte met een paar Hongkong dollar muntjes, we hebben er nog platte vingers van.
Van al die drukke bezigheden kregen we trek. Waar gaan we eten? Reindert en Shanien wilden pizza, Eline en Sarine hadden trek in spaghetti, Lenneke in Mc en Theo (hoe kan het ook anders) in Chinees. We zijn dus gescheiden gaan eten. Eigenlijk was dat best wel grappig. We konden betalen met onze yuan's maar we kregen HongKong dollars terug. Om half 12 waren we het zat en zijn we naar gate 64 gelopen voor de volgende vlucht van 7 uur en 20 minuten en 6632 km lang.

Om 00:35 gingen we de lucht in, op naar Dubai. We kregen kussens en dekens en hebben geprobeerd wat te slapen. Dat lukte al beter dan op de heenreis en na onze ervaring in de trein. We kregen twee keer eten op deze vlucht, maar veel trek hadden we niet. We konden weer leuke films kijken omdat we met Emirates vlogen en je daar een eigen tv hebt. Emirates is een prima maatschappij waar je goed verzorgd wordt. Om 4:15 Dubai tijd landde we weer en konden we lekker de benen strekken. We moesten hier 4 uur wachten.
We hebben heerlijke broodjes gegeten van de plaatselijke mr. Paul. Heerlijk normale broodjes met koffie, cola of verse sinaasappelsap. Wat een goeie Paul! Na deze hap zijn we onze gate A7 op gaan zoeken Düsseldorf. En maar weer wachten! Daar zijn we erg goed in geworden.

Zondag 11 augustus. Deze vlucht naar Düsseldorf duurde zes en een half uur en was 5187 km lang. We werden nu met een bus van de gate naar het vliegtuig gebracht. Deze rit duurde zo lang dat we even dachten dat we met de bus naar Düsseldorf gingen. In plaats van om 8:45 gingen we om 9:15 de lucht in. We konden weer films kijken, muziek luisteren en spelletjes doen. Om 15:45 zijn we geland op Düsseldorf. Zouden ze weer in onze koffers willen kijken?

Eerst moesten we door de paspoort controle en daarna moesten we lang wachten op onze koffers. Uiteindelijk kwamen die met de bagageband en bij de douane controle konden we gewoon doorlopen. Reindert's zwaard en Theo's stukje koraal (gevonden op het strand) leverden dus geen probleem op. Op naar bus naar de parkeerplaats P24 waar de auto's staan. Bij de auto aangekomen was de accu van Sarine's auto leeg. Met behulp van een paar startkabels was dat zo verholpen en konden we naar huis. Het viel ons op dat het zo rustig is op de weg. Geen getoeter, iedereen rijdt netjes rechts en haalt links in. Je kan gewoon op de stoep lopen waar geen auto's geparkeerd staan of je opzij moet springen omdat er weer een brommer toeterend voorbij wil. Oversteken weer gewoon en er word voor je gestopt als je voor zebrapad staat. We waren wel erg moe maar het is echt ontzettend leuk ontvangen te worden door de opa's en oma's van Rijn en Stam. We h ebben onze souvenirs werden te voorschijn gehaald en volop verteld. Er stond heerlijk Hollands eten voor ons klaar, tomatensoep, aardappelen met snijbonen met een gehaktbal. Heerlijk maar omdat we het gevoel hadden van 1 uur Chinese tijd hadden we niet veel trek. Voor negen lagen alle kinderen weer schoon in bed. Theo en Sarine gingen niet veel later want Jack moest nog naar buiten. Jack heeft het bij opa en oma stam prima naar zijn zin gehad. Oma en Jack zijn echte maatjes geworden. Hij was wel blij ons te zien maar begroeten ons zoals altijd.

We hebben een fantastische reis beleefd. Hij was prima georganiseerd door Pangea Travel, we waren erg blij met de gidsen die in elke stad weer klaar stonden, we hebben veel gezien en alles is goed gegaan. We vonden het ook erg leuk om te schrijven en in China jullie reacties te lezen. Bedankt voor het lezen en reageren op onze verhalen.

• 13 Augustus 2013 - 16:48

Lia:

nogmaals welkom terug in Nederland, bedankt voor de mooie verhalen van jullie reis sommige ontroerend andere weer grappig. Jullie hebben allemaal een leuke stijl van schrijven. Op deze manier hebben jullie een prachtig dagboek gemaakt.
    Nu volgt het nagenieten van de foto's en verhalen er zullen veel mensen zijn die uitkijken naar jullie verhalen en foto's.
    bedankt dat wij mochten mee genieten.
    Lia

• 13 Augustus 2013 - 20:49

Carin:

..meer dan dat mijn moeder geschreven heeft hoef ik er niet aan toe te voegen!
    fijn dat jullie weer heel huids terug zijn!
    knuffel en kus

• 14 Augustus 2013 - 09:40

Ans:

Hai hai, welkom in Nederland!!

Heel hartelijk bedankt voor het meebeleven van jullie geweldige reis!
    Sterkte met de komende tijd. Het zal wel weer even wennen maar zeker ook genieten zijn met alles wat "Nederlands" is!!

Ans

• 14 Augustus 2013 - 21:34

Oma En Opa St.:

Lieve allemaal,een laatste reactie op jullie brieven,iedere dag hebben we er van genoten.
    Het is een prachtige herinnering geworden voor nu en later.
    We vonden het fijn om op jullie huis en voor Jack te zorgen.
    Een goed begin om weer bezig te gaan met de toekomst!
    Veel plezier en sterkte ermee,jullie liefhebbende o[pa] en o[ma].